Dags att se över alla bostadsrätters brandvarnare 

Det är föreningens ansvar och skyldighet att säkerställa att varje bostadsrätt har minst en brandvarnare installerad. Detta är för allas trygghet och säkerhet och känns extra viktigt nu inför jul när många av oss tänder ljus. Styrelsen har därför beslutat att köpa in brandvarnare och montera upp dessa.     

Styrelsen har nedan föreslagit olika tider som ni kan välja då vi kommer och monterar brandvarnaren. Det spelar ingen roll om ni redan har brandvarnare uppsatta utan den nya kommer behöva sättas upp för att säkerställa att alla har en fungerande brandvarnare.  Ni får självklart behålla de ni har samt ha flera uppsatta, det rekommenderas att man har en i varje rum.


Under 2 helger, 19-20 november samt 26-27 november kl 10-14 kommer vi finnas tillgängliga för att montera brandvarnare i alla lägenheter. Vi uppskattar att det kommer behövas 5-10 min per lägenhet och vi har med oss material och verktyg som behövs.

Vi har skapat en sida på Doodle.com där man via sin dator eller telefon kan gå in för att boka tillgängliga tider. Välj dag och tid genom att skriva in ditt nummer på dörren, ex 17a. Notera att det finns 16 olika tillfällen att välja på och att endast 4 lägenheter kan boka samma tillfälle. Ring Maria Malm 0725040406 om ni behöver hjälp med bokningen.

Länk till sidan är: https://doodle.com/meeting/participate/id/e1WQWNZb.

Gå gärna in så snart som möjligt och boka er tid, allra senast torsdag 17 november. Vi hoppas på er förståelse för att detta behöver göras. 

Tack för er hjälp!

Vid frågor, kontakta styrelsen på styrelsen@tallstigen1.se   

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.